Hoofdinhoud

Avant-garde
huidverzorging sinds 1902

HELENA RUBINSTEIN is een vooruitstrevend luxe huidverzorgingsmerk. Op het punt waar vooruitstrevende wetenschap en gepersonaliseerde service elkaar raken, wordt het rijke erfgoed gekoppeld aan de wil om te innoveren. Onder de onbuigzame visie van Global Brand President Elisabeth Sandager, en in samenwerking met de vooraanstaande wetenschappers van onze tijd, blijft het doel van het bedrijf hetzelfde als in 1902: om vrouwen via schoonheid zelfbewuster te maken en meer zelfvertrouwen te geven.





HELENA RUBINSTEIN is altijd vooruitstrevend geweest, en zal dat altijd blijven. Het merk is bovendien innovatief en progressief en werkt met deskundigen in het werkveld die lef en visie tonen op verschillende gebieden.    

HELENA RUBINSTEIN weet waar ze staat door haar geschiedenis, en staat symbool voor iconische producten, wetenschappelijke legitimiteit en exceptionele formules. Van Valaze, de eerste behandeling met crème, tot waterbestendige mascara, de ambitie is het creëren van beauty- en huidverzorgingsproducten voor de toekomst. Door high-tech formules, geuren en specifieke verpakkingen is avantgarde in elk detail geïnspireerd door wetenschap, de kracht van de natuur en de constante zoektocht naar ultieme efficiëntie. 



 



Het assortiment verfijnde zintuiglijke huidverzorging van HELENA RUBINSTEIN is verdeeld in drie hoofdgroepen en profiteert van wetenschappelijke deskundige aanbevelingen. Elk assortiment heeft klinisch bewezen resultaten, dankzij hun hoge concentratie werkzame ingrediënten en het vooruitstrevende gebruik van inheemse plantaardige cellen.



Cellulaire huidwetenschap

Huidverzorgingsefficiëntie op een cellulair niveau: dit is de avantgarde van HELENA RUBINSTEIN tegenwoordig. Met 117 jaar onderzoek is HELENA RUBINSTEIN de weg van geavanceerde huidverzorgingswetenschap voor een nieuwe generatie aan het plaveien, in de pioniersgeest van zijn oprichter. 





Kracht van natuur

HELENA RUBINSTEIN is een van de eerste merken die inheemse plantaardige cellen gebruiken. Ze staan bekend om hun transformationele eigenschappen op zowel oppervlakte- als cellulair niveau. Deze cellen, duurzaam verkregen uit natuurlijke zeldzame bronnen en daarna vermenigvuldigd in laboratoria, zijn de meest krachtige cellen in de plantenwereld. Sommige hebben aangetoond dat ze het vermogen hebben om de opperhuid van de huid opnieuw op te bouwen.

Het is klinisch aangetoond dat het gebruik van inheemse plantaardige cellen in de formules van HELENA RUBINSTEIN de cellulaire activiteit een boost geeft, vitaal is voor verjonging, en langdurige anti-verouderingsresultaten oplevert. Vergeleken bij traditionele actieve bestanddelen die bekend zijn in cosmetica, combineren inheemse plantaardige cellen de kracht van natuur en wetenschap en creëren ze nieuwe kansen om de huid zichtbaar te verbeteren, zoals nooit tevoren. 





Cellulaire herprogrammering

De huid is geprogrammeerd om zichzelf tijdens een leven te vernieuwen. Met de jaren en onder invloed van de dagelijkse oxidatieve stress begint dat mechanisme te veranderen: er verschijnen ouderdomscellen en afscheidende moleculen beschadigen de hele celomgeving. Klinische verouderingstekenen verschijnen: verlies van helderheid en dichtheid, ouderdomsvlekken en een droge huid.

HELENA RUBINSTEIN Laboratories ging een academische samenwerking aan en in dit onderzoeksprogramma wezen tests succes uit in het afremmen van verouderingsberichten die de oude huidcellen afgeven. Bovendien bleek er succes in het activeren van productie van jonge berichten van jongere cellen.Deze ontdekkingen in de formules van HELENA RUBINSTEIN hebben klinisch bewezen resultaten in het herprogrammeren van oude cellen. De oude cellen gaan door herprogrammering functioneren alsof het jonge cellen zijn.





Een wetenschappelijke aanpak

De zeer rigoureuze evaluatie van HELENA RUBINSTEIN wat betreft de efficiëntie van hun producten is uniek binnen de industrie. Wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe producten wordt uitgevoerd bij een divers publiek: individuen met vergelijkbare omgevingsinvloeden, moeders en dochters voor comparatieve onderzoeken, samenwerkingen met deskundigen die een huidmodel hebben ontwikkeld voor brandwondenpatiënten.

Gedurende de tijd: van 4 weken tot 10 maanden.

Met baanbrekende technologieën: zoals 3D afbeeldingen en biologisch onderzoek, daarmee worden deuren geopend naar betekenisvolle data op een cellulair niveau.

Wetenschappelijke aanbevelingen 

Mevrouw Rubinstein heeft gewerkt met gerenommeerde wetenschappers uit haar tijd om haar begrip van de huid en de kunst van het herstellen van imperfecties te verdiepen. Tegenwoordig is het merk trots om samen te werken met een reeks vooraanstaande wetenschappers. 





Laclinic-Montreux is opgericht in 2002 door de wereldberoemde cosmetische chirurg dr. Michel Pfulg. Hij is een van de meest prestigieuze plastische en cosmetische chirurgen ter wereld en heeft een ongeëvenaarde expertise op het gebied van de minimaal invasieve facelift.Sinds 2008 werkt HELENA RUBINSTEIN samen met dokter Michel Pfulg bij de ontwikkeling van het Replasty huidverzorgingsassortiment. Het is geïnspireerd op het Laclinic-Montreux driestasps klinische protocol - PEELEN, BEHANDELEN EN HERSTELLEN. Het idee achter Replasty is ontstaan uit de wetenchap van de regeneratieve geneeskunde in combinatie met de uitgebreide achtergrond van Helena Rubinstein in anti-verouderingshuidverzorging.  





In 2012 is er een nieuwe samenwerking tot stand gekomen met Dr. Jean-Marc Lemaitre - Onderzoeksdirecteur bij INSERM - het grootste biomedische onderzoeksinstituut van Europa. Er werd een nieuw gebied in huidverzorging verkend: actieve cellulaire herprogrammering. Tijdens zijn veelgeprezen carrière was een van de meest spectaculaire prestaties van Jean-Marc Lemaitre om voor het eerst het concept van cellulaire downgereguleerde veroudering te presenteren. Door de samenwerking met het team van HELENA RUBINSTEIN kon deze kennis gebruikt worden bij de ontwikkeling van het Prodigy Cellglow assortiment, met daarin het unieke Edelweiss extract.Om de efficiëntie van dit extract te bewijzen heeft HELENA RUBINSTEIN een onopgemerkte doorslaggevende klinische test gedaan.  



Een uniek nalatenschap

Een visionaire in de puurste zin van het woord, mevrouw Rubinstein heeft de werelden van schoonheid, moderne kusnt en vrouwenrechten beïnvloed met haar avantgardistische spirit en gevoel voor het uitzonderlijke. Haar vriend, de schrijver Jean Cocteau, beschouwde haar als de "keizerin van de schoonheid". In de wereld kenden duizenden fans haar simpelweg als "Madame".





Een ongewoon lot

Ze werd in 1872 in Krakau geboren in een arbeidersgezin van orthodoxe Joden. Er werd van haar verwacht dat ze een rijke weduwnaar zou trouwen en haar hele leven huisvrouw zou zijn. Maar Rubinstein zou haar eigen lot bepalen.

Op 24-jarige leeftijd emigreert ze naar Australië, met 12 flacons huidcrème, gemengd door haar moeder naar een geheim recept, verstopt in haar bagage. In Melbourne waren vrouwen gefascineerd: wat was het geheim van haar stralende huidtint? Rubinstein zag een kans, en met hulp van een dokter ontwikkelde ze Valaze. Het was de eerste beauty crème, en een doorslaand succes.





Een pad van innovatie

Dit was de eerste in een reeks zakelijke beslissingen, welke van Rubinstein een van de eerste vrouwelijke entrepeneurs maakten. Het bevestigde ook haar intuïtie dat wetenschap cruciaal was voor het onthullen van de onweerstaanbare krachten van schoonheid. Ze bleef werken met sommige leidende medische deskundigen bij het creëren van haar huidverzorgingsrijk. 

Haar honger naar kennis en wetenschappelijke ontdekkingen was onstilbaar. Ze sloeg een pad in van innovatie waar de onderneming zich nog steeds op beweegt. De eerste waterproof mascara: de definitie van drie huidtypes: begrip van de invloed van voeding op de huid; de eerste beautysalon.



Kunst weerspiegelt Leven

Een fan van Warhol, maar eerst kocht ze een boek van een jonge Yves Saint Laurent en bovendien was ze een vroege verzamelaar van Afrikaanse kunst. Ze had een vooruitziende blik, zowel op het vlak van kunst als op dat van huidverzorging. Miro, Dufy en de Kooning verzorgden de decoratie van haar reclamecampagnes, terwijl haar beautysalons werden verfraaid door Dali, Modigliani en Juan Gris. Ze begreep schoonheid instinctief en recht uit het hart. 



Schoonheid is kracht

Voor Rubinstein is schoonheid meer dan alleen het uiterlijk. Schoonheid was kracht De vrijheid om jezelf te zijn. Ze wilde alle vrouwen de tools geven om weer controle te krijgen.

Dit was haar echte levenswerk. Hiernaast hielp ze de beauty-industrie vormgeven zoals wij deze kennen. 



Oriëntatiebericht
Draai uw apparaat voor de beste ervaring